با پیشرفت تکنولوژی و گسترش یافتن نقش اینترنت در زندگی مردم، دیگر می توانید فرایند های ثبت نامی خود را به صورت اینترنتی انجام دهید.ثبت نام کارت ملی هوشمند دیگر نیازمند وقت و زمان زیادی نیست. شما برای دریافت آن پس از ثبت نام اینترنتی در زمانی که خودتان معین می کنید دفاتر مربوطه مراجعه کرده و کارت ملی هوشمند خود را دریافت می کنید. برای ثبت نام اینترنتی کارت ملی هوشمند لازم است وارد سامانه مربوطه شوید و ادامه ی مراحل را با گروه مشاوره هیواتک در این مقاله دنبال کنید.
” مهلت ثبت نام کارت هوشمند ملی تا پایان سال 96 می باشد. “
کارت ملی هوشمند چیست ؟
کارت ملی هر شخص، دارای اطلاعات مربوط به هویت و مشخصات او می باشد.. کارت ملی هوشمند نیز مانند کارت ملی های قدیمی در ابعادی کوچک تر تعبیه شده است تا به راحتی در کیف پول شما جای گیرد. این کارت، امکاناتی نظیر ذخیره کردن اثر انگشت شما، اطلاعات فرزندان و اطالاعات ازدواج، مشخصات هویتی و دیگر اطلاعات شخصی شما را دارد که به دلیل این امکانات لازم و ضروری است هر فرد ایرانی، این کارت ملی هوشمند را به همراه داشته باشد تا در هویت و شناسایی اش در صورت لزوم، مشکلی پیش نیاید. لازم به ذکر است ثبت نام کارت های هوشمند ملی از سال 92 آغاز شده و پیش بینی شده است تا پایان سال 96 ادامه داشته باشد.
راهنمای ثبت نام کارت ملی هوشمند
برای ثبت نام کارت ملی هوشمند ، ابتدا وارد سامانه شوید و اگر قبلا ثبت نام اینترنی انجام نداده اید، قسمت ثبت نام را انتخاب نمایید:
در ادامه ی این مرحله وارد صفحه زیر می شوید که باید مبلغ فوق را پرداخت کنید تا ادامه ی ثبت نام شما انجام شود. به همین منظور گزینه پرداخت اینترنتی را گزینش نمایید:
بعد از انتخاب و کامل نمودن قسمت های قبل، صفحه ی پرداخت بانک برای شما نمایان می شود که با در دست داشتن کارت عابر خود با یک رمز دوم می توانید مبلغ فوق را پرداخت نمایید.
پس از پرداخت و اتمام این مرحله نیز به صورت اتوماتیک وارد صفحه زیر می شوید که کد رهگیری خود را یادداشت نمایید و بقیه ی فیلد ها مشخصات خواسته شده را تکمیل نمایید. همچنین این امکان برای شما محیا است تا زمان و مکان حضور خود در دفاتر مربوطه را برای تکمیل ثبت نام خود، انتخاب کنید:
در آخرین مرحله پیغامی برای شما به نمایش در می آید که تاریخ مراجعه و ساعت آن را برای شما معین می کند و تا 4 روز فرصت دارید برای تکمیل پرونده خود اقدام نمایید.
پس از پایان مراحل ثبت نام ، شما باید در مراجعه ی حضوری به دفتر پیشخوان انتخابی، مدارک زیر را به همراه ببرید: - اصل شناسنامه عکس دار - آدرس محل سکونت - کد پستی محل سکونت
لازم به ذکر است عکس برداری برای درج در کارت ، توسط دفاتر پیشخوان انجام خواهد گرفت.
پیگیری وضعیت ثبت نام کارت ملی هوشمند
جهت پیگیری وضعیت ثبت نام کارت ملی هوشمند خود پس از وارد شدن به سایت ، از منوی سمت راست گزینه "مشاهده وضعیت" را انتخاب کرده و در آن کد ملی و تاریخ تولد خود را تایپ نمایید.
پس از انجام این کار ، آخرین وضعیت ثبت نام شما به نمایش در خواهد آمد.